מדוע ניהול מוניטין בגוגל היא המשימה החשובה ביותר של כל עסק?

pexels-philipp-pistis-10963241

גוגל הפכה זה מכבר לזירת העסקים, הפרסום והשיווק הגדולה בעולם, והיא מבוססת על אלגוריתם חכם המשתכלל מיום ליום שמתחזק את מטרתה – להעניק לגולש את חווית החיפוש האפקטיבית והטובה ביותר. לכן, ניהול מוניטין בגוגל הוא פעולה חשובה שיכולה להכריע את עתידו של העסק שלך וכדאי שתכיר את שני המרכיבים העיקריים בתהליך: 

  1. כתיבת תכנים חדשים ואיכותיים שיתכתבו עם דרישות האלגוריתם של גוגל ויקפיצו את דירוג האתר של העסק למקומות גבוהים בדפי התוצאות (בשפה המקצועית הליך זה נקרא SEO – קידום אורגני).
  2. דחיקת תכנים שליליים אודות העסק שלך דוגמת ביקורות, סקירות, פסקי דין וכדומה לתחתית עמודי החיפוש שאליהם הוכח כי אף גולש אינו מגיע.

אמנם, שתי הפעולות האלו, על אף היותן מורכבות ומאתגרות, אינן מספיקות. מומחים לניהול מוניטין בגוגל מכירים שיטות נוספות דרכן ניתן למנף את תדמית העסק שלך בפני מנוע החיפוש הגדול בעולם:

  • אין חובה להסתפק בדחיקת תוצאות שליליות על העסק שלך לתחתית התוצאות, במקרים רבים ניתן גם להעלים אותן לגמרי מהרשת וכך להטות לטובת העסק את הכף.
  • פתיחה של עמודים חדשים ברשתות החברתיות שיופיעו כתוצאות בדפי החיפוש גם יגדילו את הנוכחות הדיגיטלית של העסק וגם ינתבו את הגולשים לתוכן החיובי שתרצה לחשוף בפניהם.
  • פתיחת ערוץ יוטיוב הוא כלי חכם המעניק לעסק מעמד מקצועי ושימושי. שימו לב – מה שטוב לגולשים, טוב לאלגוריתם הדירוג של גוגל, וכך מתחזק המוניטין הטוב של העסק.

ושוב נזכיר כי כל הפעולות האלו אינן מספיקות ונדרשים עוד שני היבטים חשובים לתהליך נכון של ניהול מוניטין בגוגל והן – תחזוקה ובקרה.

תחזוקה למשל יכולה להיות הקפדה על העלאת פוסטים לרשת החברתית או יצירת סרטוני יוטיוב באופן שגרתי. אף גולש לא ירצה להסתמך על בלוג שפרסם את כתבתו האחרונה בשנת 2020.

בקרה על התנודות בתכנים המשפיעים על מוניטין העסק בגוגל היא חשובה מאוד כדי לדעת באיזה כיוון להשקיע את המאמצים, כמו גם ללמוד אילו מאמצים הניבו תמורות טובות ואילו פחות כדי לחסוך בזמן, משאבים ותקציב פרסום.

תוכן עניינים

נעים מאוד, אנחנו בטר! 🙂

הצוות שלנו עוסק בבניית אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן, ניהול מוניטין ברשת ומיתוג משנת 2007.
היכולות הביצועיות שצברנו במהלך השנים, לצד התשוקה העזה ללמוד יום-יום כיצד לשפר את היכולות שלנו והביצועים של הלקוחות שלנו, הם אלה שגורמים לנו לקום בבוקר בהתרגשות.

באחריות אישית, צוות בטר