ניהול משברים

icon1

פרסום ממומן בגוגל

icon2

שיפור מוניטין ברשת

icon3

קידום אורגני בגוגל

ניהול משברים – במה מדובר?

כל ארגון פגיע למשברים. הימים בהם יכולת לקבור את הראש בחול ולקוות שהבעיה תעלם – נעלמו. אתה יכול לנסות, אבל בעלי העניין שלך לא יבינו או יסלחו מכיוון שהם צפו במה שקרה בחברות אחרות. אם לא תתכונן, תגרום לעצמך נזק רב יותר.

כשמסתכלים על תוכניות קיימות הקשורות לניהול משברים תוך כדי בדיקת האזורים הפגיעים (שזהו הצעד הראשון במוכנות למשבר), לעתים קרובות אפשר לראות שאין טיפול בסוגיות התקשורת הרבות הקשורות לתגובה למשבר או לאסון. הניסיון מראה כי מנהיגות ארגונית לרוב אינה מבינה כי בהיעדר תקשורת פנימית וחיצונית נאותה המשבר יחריף:

בעלי העניין לא יידעו מה קורה ויהפכו במהירות מבולבלים וכועסים. הארגון ייתפס כפושט רגל, במקרה הטוב או אשם ברשלנות פושעת, במקרה הרע.

בנוסף, משך הזמן הנדרש כדי להביא לפתרון מלא לסוגיה יוארך, לעיתים קרובות באופן דרמטי וההשפעה על המצב הכלכלי ועל המוניטין תהיה חמורה יותר.

הצעדים הבסיסיים של תקשורת משברים הינם יעילים ואינם קשים, אך הם דורשים עבודה מקדימה על מנת למזער את הנזק.

תוכן עניינים

כמה מילים על ניהול משברים

> אמנם אין לנו "רישיון מציל", אבל אנחנו בטוחים שנוכל להציל אותך ואת הקריירה שלך בעזרת מגוון פעולות מדויקות ופורצות דרך.

> פעולות אלה ידחיקו כתבות, אזכורים ושיימינג שכתוב עלייך ברשת.

>  המשימה שלנו היא לעזור לך להמשיך בחייך ללא חרדות.

ניהול משברים
ניהול משברים

"אני מאמינה שהאובדן בא ללמד אותנו משהו על החיים, ולמרות הכאב הוא יכול להוביל להתפתחות האישית. זה תהליך מסועף של צמיחה מתוך משבר"

רונה רמון

מה זה משבר?

משבר הוא אירוע פתאומי ובלתי צפוי המוביל לתסיסה גדולה בקרב האנשים במקום העבודה. במילים אחרות, משבר מוגדר כמצב חירום שמפריע לעובדים ומביא לאי יציבות בארגון. משבר משפיע על אדם, קבוצה, ארגון או חברה בכללותם.

מאפייני המשבר

  • משבר הוא רצף של אירועים מטרידים פתאומיים הפוגעים בארגון.
  • משבר בדרך כלל מתעורר בהתראה קצרה.
  • משבר מעורר תחושה של פחד ואיום בקרב האנשים.

איך נוצר משבר?

משבר יכול להיווצר בארגון בגלל אחת מהסיבות הבאות:

  1. כישלון טכנולוגי והתמוטטות של מכונות מביאים למשבר. בעיות באינטרנט, בעיות תוכנה, שגיאות בסיסמאות – כל אלה גורמים למשבר.
  2. משבר מתעורר כאשר העובדים אינם מסכימים זה עם זה ונלחמים בינם לבין עצמם. משבר מתעורר כתוצאה מחרם, שביתה לתקופות בלתי מוגבלות, סכסוכים וכן הלאה.
  3. אלימות, גניבות וטרור במקום העבודה יכולים לגרום גם כן למשבר בארגון.
  4. הזנחת סוגיות קטנות בתחילת הדרך עלולה להוביל למשבר גדול ולמצב של אי וודאות במקום העבודה. על ההנהלה להיות בשליטה מלאה על עובדיה ואסור לה לאמץ גישה סתמית בעבודה.
  5. התנהגויות לא חוקיות כמו קבלת שוחד, הונאות, זיוף נתונים, מובילות למשבר בארגון.
  6. משבר מתעורר כאשר ארגון לא מצליח לשלם לנושיו ומכריז על עצמו כארגון פושט רגל.

סוגי משברים

משבר יכול להיגרם בעצמו או להיגרם על ידי כוחות חיצוניים. דוגמאות לכוחות חיצוניים העלולים להשפיע על פעולות הארגון כוללות אסונות טבע, הפרות אבטחה או מידע כוזב על חברה שפוגעת במוניטין שלה.

משברים שנגרמים על ידי עצמם נגרמים בתוך הארגון, למשל כאשר עובד – מעשן בסביבה עם כימיקלים מסוכנים, פותח או מוריד קבצים מפוקפקים על מחשב נייד משרדי, מציע שירות לקוחות לקוי שהופך לוויראלי ברשת, או מחלקת הנהלת חשבונות שמזייפת מספרים. ניתן לנהל, להקל או להימנע ממשבר פנימי אם חברה אוכפת הנחיות ופרוטוקולים מחמירים הנוגעים לאתיקה, מדיניות, כללים ותקנות בקרב עובדים.

מהו ניהול משברים?

ניהול משברים מוגדר כסדרת צעדים שמבצע ארגון להתמודדות עם אירוע קטסטרופלי. משבר משבש את הפעילות העסקית, מאיים לפגוע באנשים, פוגע במוניטין שלך ומשפיע לרעה על הכספים שלך.

כדי לנהל ביעילות כל משבר, תזדקק לתהליך מקיף שלא כל חברות יחסי הציבור מנוסות מספיק כדי לנהל. חברות רבות לניהול משברים הינן מתמחות בתקשורת עם רקע בתחום יחסי ציבור, מדיה חברתית ושיווק מוניטין.

למרות שאסטרטגיות אלה לבדן אולי עבדו בעבר, הן כבר לא יספיקו בשנים הבאות. חברות אלו צריכות להיות בעלות הבנה נרחבת בעקרונות לניהול מוניטין במנועי חיפוש כדי לנהל משבר ולהפחית את השפעתו על המוניטין שלך.

משבר בהכרח פוגע במוניטין שלך, אנו נמפה עבורך אסטרטגיה לבנייה מחדש של פרופיל החיפוש של המותג שלך.

ניהול משברים לעומת ניהול סיכונים

ניהול משברים אינו בהכרח אותו הדבר כמו ניהול סיכונים. שלא כמו ניהול סיכונים, הכרוך בתכנון אירועים העלולים להתרחש בעתיד, ניהול משברים כרוך בתגובה לאירועים שליליים במהלך התרחשותם ואחריהם.

תכנון ניהול משברים מתחיל הרבה לפני שמתעוררת סוגיה- זהו בעצם ניהול סיכונים. זה יכול להיות מפתה לדחות את ניהול הסיכונים כשהמצב טוב. עם זאת, הכנה לקויה יכולה להיות בעלת השלכות מבצעיות, משפטיות ויחסי ציבור חמורות.

בעלי עניין בלתי מוכנים נוטים יותר לקבל החלטות גרועות. עסקים עשויים להיתפס כבלתי מוצלחים בהוצאת הצהרות לא מדויקות או סותרות, וכישלון בהכנה עשוי להגדיל את זמן ההחלמה מהמשבר.

ניהול משבר ברשת בצורה נכונה

כל אחד מאיתנו שיש בבעלותו עסק, יודע שהיום המקום הטוב ביותר לקחת בו חלק, כחלק בלתי נפרד מהפעילות של העסק, הוא הרשת. רשת האינטרנט הביאה למציאות שלנו סדרי עולם חדשים, בכל הנוגע לתכנון, ארגון, שיווק וקידום העסק, אבל במקביל לכל הדברים הטובים – יש בה גם כמה דברים שעלולים לפגוע לנו בעסק. ברגע שעסק מסוים נתקל במשבר, יש כמה דרכים כדי לבצע ניהול משבר בצורה נכונה, ולשים אותו מאחוריכם. אם הנושא הזה מתחיל להיות לכם קצת מוכר, כדאי שתישארו איתנו וביחד נבין מה תוכלו לעשות על מנת לצמצם נזקים ולהפוך את המשבר לנחלת העבר.

ניהול משברים
ניהול משברים

סוגי משברים שיכולים לקרות לנו ברשת

ניהול משבר הוא צורך שעולה בעקבות טלטלה שהעסק חווה. קיימים כל מיני סוגים של ניהול משברים, כאשר חלק מהם פונים לתחום הכלכלי, חלק קשורים בעובדים של העסק, ואילו חלק קשורים בשם שהעסק עלול לקבל לעצמו, כלומר פגיעה בשמו הטוב בעקבות כל מיני מקרים. היום, כאשר הרשת מהווה חלק מרכזי ובלתי נפרד מניהול העסק, ניהול משברים הוא דבר שלא פוסח גם עליה, והוא יכול לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם לקוחות מסוימים משאירים המלצות לא חיוביות על העסק, משתפים על חוויה לא טובה שקרתה להם, ואף מגדילים ופותחים קהילות שלמות והתארגנויות סביב העסק.

בתור טיפ ראשון, נוכל לספר לכם שכן שווה לעשות בדק בית במקרים שכאלו ולבדוק מה בדיוק קרה עם הלקוח, אבל במקביל לכל זה, צריך להתחיל כאן ניהול משבר רציני שיוכל להוביל לפגיעה כמה שיותר נמוכה בעסק שלכם. אז איך עושים את זה?

תגובה מהירה – אין לה תחליף

ברגע שגולש מסוים כותב פוסט שלילי לגבינו, יש לכם כמה אפשרויות פעולה: יש מי שנוקט בדרך של מחיקת הפוסטים השליליים שמתפרסמים נגדו, כמו גם מחיקת התגובות שמתקשרות לפוסט הזה, וזהו – הבעיה לכאורה נעלמה. הבעיה בדרך הפעולה הזו היא שבדרך כלל הגולשים שמים לב למחיקת פוסטים ותגובות, ומתאגדים לכדי יצירת עשרות פוסטים דומים והשארת תגובות שליליות על פוסטים שכלל לא קשורים לנושא, ומפה מתחיל כדור שלג שבלתי אפשרי להתמודד איתו.

הדבר המומלץ לעשות הוא להגיב, ולהגיב מהר, לא על ידי מחיקה, אלא על ידי מתן מענה שירותי ששומר על העסק שלכם מכובד ולא מתחמק מאחריות.

ניהול משבר בצורה נכונה: לא מדובר כאן על דיון בדלתיים סגורות

אחד הדברים הכי חשובים לזכור בזמן התגובה שלכם ללקוח הוא לשמור על שפה נעימה, שירותית ואדיבה. בסופו של דבר, לקוח שמספר על חוויה לא נעימה מצפה להתייחסות הולמת מצידכם, ולפעמים גם פיצוי. זה לא אומר שצריך להתרפס ולהתחנן אליו, אבל אל תשכחו שהתגובות שלכם חשופות לעיני כל העולם. שמרו על שפה נאותה ועל מענה הולם, ותוכלו לצאת מהמשבר באלגנטיות.

נעים מאוד, אנחנו בטר! 🙂

הצוות שלנו עוסק בבניית אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן, ניהול מוניטין ברשת ומיתוג משנת 2007.
היכולות הביצועיות שצברנו במהלך השנים, לצד התשוקה העזה ללמוד יום-יום כיצד לשפר את היכולות שלנו והביצועים של הלקוחות שלנו, הם אלה שגורמים לנו לקום בבוקר בהתרגשות.

באחריות אישית, צוות בטר

שאלות נפוצות

תלוי מאוד ברמת העבודה והביטויים לקידום, בדר"כ כלל האצבע של קידום אורגני הוא שרואים תוצאות החל מ-3-6 חודשים. קידום אורגני תמיד יהיה עבודה שוטפת לאורך זמן, אנחנו קוראים לזה בתחום "ריצה למרחקים".

תלוי מאוד ברמת העבודה והביטויים לקידום, אך המחירים שלנו מאוד הוגנים ובכל מקרה מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה ולא הוצאה!

כן, ולכן במקרים מסוג אלה שלא ניתן להסיר את הפסק דין, אנו משתמשים בטכניקה של דחיקתם לעמוד 2-3 כמה שיותר מהר! אנחנו  בחרת better מבינים את חשיבות הזמן בניהול מוניטין ומשקיעים את כל כוחנו כדי להגיע אל תוצאות מהירות ומוכחות.

בהחלט! חלק נכבד מהלקוחות שלנו הם חברות מדיה שמנהלות לקוחות ישירים שלהן

תוצאות הפרסום בדף הראשון יהיה קשור באופן ישיר לתקציב הלקוח, תחום העסק, כמות התחרות ובביטויים הרלוונטיים. לכל עסק שנעבוד עמו תהיה תוצאה שונה מבחינת זמן, אבל כולם יגיעו אצלינו לתוצאות הרצויות ואף יותר! אנחנו מתמחים בכמות המרות גבוהה ביחס לפרסום. כלומר אנחנו עם קמפיינים ממומנים נביא לקוחות פוטנציאליים רבים בטווח זמן קצר.

פרסום כתבת תדמית  זאת אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג פניות מלקוחות פוטנציאליים. כמות הלקוחות תלוי אך ורק בהחלטת המפרסם. למה? אנחנו בבטר דואגים לתוכן איכותי שמייצר פניות ברמה הגבוהה ביותר, אך המפרסם יחליט את גובה התקציב. ככל שתבחר באתר טוב יותר לפרסום כך כמות החשיפה והפניות תהיה גבוהה יותר.