כל ארגון פגיע למשברים. הימים בהם יכולת לקבור את הראש בחול ולקוות שהבעיה תעלם – נעלמו. אתה יכול לנסות, אבל בעלי העניין שלך לא יבינו או יסלחו מכיוון שהם צפו במה שקרה בחברות אחרות. אם לא תתכונן, תגרום לעצמך נזק רב יותר.
כשמסתכלים על תוכניות קיימות הקשורות לניהול משברים תוך כדי בדיקת האזורים הפגיעים (שזהו הצעד הראשון במוכנות למשבר), לעתים קרובות אפשר לראות שאין טיפול בסוגיות התקשורת הרבות הקשורות לתגובה למשבר או לאסון. הניסיון מראה כי מנהיגות ארגונית לרוב אינה מבינה כי בהיעדר תקשורת פנימית וחיצונית נאותה המשבר יחריף:
בעלי העניין לא יידעו מה קורה ויהפכו במהירות מבולבלים וכועסים. הארגון ייתפס כפושט רגל, במקרה הטוב או אשם ברשלנות פושעת, במקרה הרע.
בנוסף, משך הזמן הנדרש כדי להביא לפתרון מלא לסוגיה יוארך, לעיתים קרובות באופן דרמטי וההשפעה על המצב הכלכלי ועל המוניטין תהיה חמורה יותר.
הצעדים הבסיסיים של תקשורת משברים הינם יעילים ואינם קשים, אך הם דורשים עבודה מקדימה על מנת למזער את הנזק.
> אמנם אין לנו "רישיון מציל", אבל אנחנו בטוחים שנוכל להציל אותך ואת הקריירה שלך בעזרת מגוון פעולות מדויקות ופורצות דרך.
> פעולות אלה ידחיקו כתבות, אזכורים ושיימינג שכתוב עלייך ברשת.
> המשימה שלנו היא לעזור לך להמשיך בחייך ללא חרדות.
"אני מאמינה שהאובדן בא ללמד אותנו משהו על החיים, ולמרות הכאב הוא יכול להוביל להתפתחות האישית. זה תהליך מסועף של צמיחה מתוך משבר"
רונה רמון
משבר הוא אירוע פתאומי ובלתי צפוי המוביל לתסיסה גדולה בקרב האנשים במקום העבודה. במילים אחרות, משבר מוגדר כמצב חירום שמפריע לעובדים ומביא לאי יציבות בארגון. משבר משפיע על אדם, קבוצה, ארגון או חברה בכללותם.
משבר יכול להיווצר בארגון בגלל אחת מהסיבות הבאות:
משבר יכול להיגרם בעצמו או להיגרם על ידי כוחות חיצוניים. דוגמאות לכוחות חיצוניים העלולים להשפיע על פעולות הארגון כוללות אסונות טבע, הפרות אבטחה או מידע כוזב על חברה שפוגעת במוניטין שלה.
משברים שנגרמים על ידי עצמם נגרמים בתוך הארגון, למשל כאשר עובד – מעשן בסביבה עם כימיקלים מסוכנים, פותח או מוריד קבצים מפוקפקים על מחשב נייד משרדי, מציע שירות לקוחות לקוי שהופך לוויראלי ברשת, או מחלקת הנהלת חשבונות שמזייפת מספרים. ניתן לנהל, להקל או להימנע ממשבר פנימי אם חברה אוכפת הנחיות ופרוטוקולים מחמירים הנוגעים לאתיקה, מדיניות, כללים ותקנות בקרב עובדים.
ניהול משברים מוגדר כסדרת צעדים שמבצע ארגון להתמודדות עם אירוע קטסטרופלי. משבר משבש את הפעילות העסקית, מאיים לפגוע באנשים, פוגע במוניטין שלך ומשפיע לרעה על הכספים שלך.
כדי לנהל ביעילות כל משבר, תזדקק לתהליך מקיף שלא כל חברות יחסי הציבור מנוסות מספיק כדי לנהל. חברות רבות לניהול משברים הינן מתמחות בתקשורת עם רקע בתחום יחסי ציבור, מדיה חברתית ושיווק מוניטין.
למרות שאסטרטגיות אלה לבדן אולי עבדו בעבר, הן כבר לא יספיקו בשנים הבאות. חברות אלו צריכות להיות בעלות הבנה נרחבת בעקרונות לניהול מוניטין במנועי חיפוש כדי לנהל משבר ולהפחית את השפעתו על המוניטין שלך.
משבר בהכרח פוגע במוניטין שלך, אנו נמפה עבורך אסטרטגיה לבנייה מחדש של פרופיל החיפוש של המותג שלך.
ניהול משברים אינו בהכרח אותו הדבר כמו ניהול סיכונים. שלא כמו ניהול סיכונים, הכרוך בתכנון אירועים העלולים להתרחש בעתיד, ניהול משברים כרוך בתגובה לאירועים שליליים במהלך התרחשותם ואחריהם.
תכנון ניהול משברים מתחיל הרבה לפני שמתעוררת סוגיה- זהו בעצם ניהול סיכונים. זה יכול להיות מפתה לדחות את ניהול הסיכונים כשהמצב טוב. עם זאת, הכנה לקויה יכולה להיות בעלת השלכות מבצעיות, משפטיות ויחסי ציבור חמורות.
בעלי עניין בלתי מוכנים נוטים יותר לקבל החלטות גרועות. עסקים עשויים להיתפס כבלתי מוצלחים בהוצאת הצהרות לא מדויקות או סותרות, וכישלון בהכנה עשוי להגדיל את זמן ההחלמה מהמשבר.
הצוות שלנו עוסק בבניית אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן, ניהול מוניטין ברשת ומיתוג כבר 13 שנה.
היכולות הביצועיות שצברנו במהלך השנים, לצד התשוקה העזה ללמוד יום-יום כיצד לשפר את היכולות
שלנו והביצועים של הלקוחות שלנו, הם אלה שגורמים לנו לקום בבוקר בהתרגשות.
באחריות אישית, עידן מור