ניהול מוניטין באינטרנט

icon1

פרסום ממומן בגוגל

icon2

שיפור מוניטין ברשת

icon3

קידום אורגני בגוגל

ניהול מוניטין באינטרנט – במה מדובר?

האינטרנט היום הוא הדרך הכמעט בלעדית שלנו לחפש, למצוא ולשתף מידע. כל דבר הכי קטן שאנחנו רוצים להגיע אליו נמצא היום ברשת, בין אם במנועי החיפוש השונים ובוודאי שגם ברשתות החברתיות. הרבה עסקים נמצאים בזירה התחרותית שנמצאת ברחבי הרשת, ולכן כל אחד מהם צריך לשמור בצורה הטובה ביותר על המוניטין שלו. כדי שתוכל להבין איך לעשות זאת, הכנו לך כאן טיפים חשובים כדי לעלות על הדרך הנכונה לניהול מוניטין באינטרנט.

ניהול מוניטין באינטרנט – מה זה אומר?

בסופו של דבר, הלקוחות מחפשים אחרי עסקים שנקיים מכל רבב, ומה זה אומר? שהרשת מלאה אך ורק בדברים טובים עליהם – המלצות, שיתופים, תמונות ומידע שמקדם את הסיכוי שהלקוח הבא יראה אותם ויבחר לסגור את העסקה הבאה שלו דרכך. בשביל שהדבר הזה יקרה, אין דרך אחרת אלא לביצוע ניהול מוניטין באינטרנט בצורה לא פחות ממושלמת. אז על מה תצטרך להקפיד כדי שהדבר הזה באמת יוכל להתאפשר?

הדרך הנכונה לניהול מוניטין באינטרנט מתחילה בהסרת תוצאות בלתי רצויות

מנוע החיפוש של גוגל מעלה לא פעם תוצאות מגוונות כלפי העסק שלך. מעבר לאתר האינטרנט של העסק שלך, יכולות לעלות תוצאות חיפוש מגוונות אחרות שיובילו למציאות אתרי אינטרנט שלא בהכרח ממליצים על העסק שלך, או לכל מיני אתרים מפוקפקים שבהם העסק שלך לוקח חלק מסיבות כאלו ואחרות. הסרת תוצאות כאלו מגוגל היא שלב קריטי כדי להגיע לדרך הנכונה לניהול מוניטין באינטרנט.

היות והיום גולש ממוצע לא יתחיל לדפדף בין עשרות עמודי התוצאות, חשוב לנו לדאוג שלפחות בעמוד הראשון או השניים הראשונים יופיעו אך ורק תוצאות שמייצבות את המוניטין שלך באינטרנט בתור מוניטין חזק שהופך את העסק שלך למומלץ, ואת זה אפשר להשיג על ידי הסרת התוצאות הבלתי רצויות מגוגל במגוון שיטות.

תוכן עניינים

כיצד השירות שלנו יתרום לך

> נדאג "להפיץ את הבשורה" אודות המותג שלך, תוך חידוד המסרים והנראות שלו, באמצעות כתבות תוכן, פרסום ויראלי ועוד.

> פעולות אלה יחזקו את המותג שלך ואת הערך שלו שנתפס בעיני הלקוחות.

>  המשימה שלנו היא לעזור לך להגדיל את המכירות ע"י הסרת התנגדויות שיעשה המותג המפורסם שלך.

ניהול מוניטין באינטרנט
ניהול מוניטין באינטרנט

“מי שלא אמיץ מספיק לקחת סיכונים לא ישיג שום דבר בחיים”

מוחמד עלי

שיטה סדורה לניהול מוניטין באינטרנט וקבלת תוצאות בשטח

כפי שציינו לעיל, יצירת תוכן חדש ואיכותי עבור העסק שלך היא זו שתסייע לקידום אזכור חיובי וראוי של העסק בגוגל, וכמובן תידחוק את האזכורים השליליים אחורה אחורה. השלב הבא הוא להבין כיצד, הלכה למעשה, ניתן לעשות זאת. מהן השיטות בהן צריך להשתמש, האם ישנה משנה סדורה שתמיד עובדת ומהן השיטות המוצלחות יותר והמוצלחות פחות. אנו נעמוד על כך בפרק זה של המאמר.

תחילה נציין כי מטרת העל שלנו היא כאמור מינוף העסק שלנו, והשאת רושם חיובי וראוי עבור קהל העוקבים ו/ או ציבור הלקוחות הפוטנציאלי או הקיים שלנו. מאחר שאנו בעלי עסק, ולמעשה גם צרכנים בעצמנו, אנו בוודאי יודעים כיצד הדברים הללו עובדים בפועל. כשאנו מתעניינים בשירות מסוים שאנו מבקשים לצרוך או אף ספציפי יותר, בעסק מסוים בשירות שאנו מעוניינים בו, הדבר הראשון שאנו עושים הוא לבצע חיפוש ברשת.

זה מתחיל בגוגל, ממשיך לרשתות החברתיות הגדולות הלוא הן פייסבוק ואינסטגרם, ולעיתים אף מתמקד ברשתות חברתיות קטנות יותר כמו לינקדאין. לכן, עלינו לתת את הטון ואת הדעת למנועי חיפוש אלו, על גווניהם. עלינו לייצר תוכן, מדיה, מידע- איכותיים, ראויים וחיוביים, שיציגו אותנו באור חיובי ראוי, ואף מדויק לקהל היעד. ומהמתרס השני, עלינו כמובן להעלים את התוכן הפוגעני, השלילי, האזכורים הבעייתיים וכדומה אשר מופיעים גם כן בפלטפורמות אלו ממש.

אז מה עלינו לעשות?

תחילה אנחנו מוכרחים להיות במודעות כלפי הצרכים והדרישות הללו. ברגע שנהיה במודעות ונהיה מפוקסים כלפי הצורך והדרישה לכך ברשת האנטרנט וברשתות החברתיות, מכאן, השמיים הם הגבול ונוכל לעשות הכל. מה שצריך, ואף מעבר לכך. חשוב להבין שמכאן ניתן להגיע רחוק מאד, אם עושים זאת נכון.

נתחיל בניהול הרשתות החברתיות. חשוב לציין שמבחינת רשתות חברתיות המקודמות בגוגל, לרוב יהיו אלו פייסבוק, טוויטר וגם לינקאין. גוגל איננו מקדם את אינסטגרם ברוב המקרים. אך אין זה משנה, עלינו להשקיע כל שאפשר גם בפלטפורמה הזו כי אין כלל ספק שיחפשו בה את שם העסק שלנו. מה שמוביל אותנו לדבר הראשון שעלינו לעשות בניהול רשתות חברתיות אלו. עלינו לוודא כי שם העסק שלנו כתוב בלשון ברורה, בדיוק בצורה בה אחרים מחפשים אותו. לצורך העניין אם שמנו הפרטי הוא גם שם העסק אז על אחת כמה וכמה. אם אין בנמצא פרופילים או דפים כאלו ברשתות החברתיות, עלינו כמובן, ליצור אותם.

מה שמוביל אותנו לדבר נוסף, יצירת דפים ופרופילים מדויקים שיתייגו אותנו בצורה הכי ראויה וחיובית. כמובן, שביצירת דפים אלו, עלינו כמובן להקפיד כפי האמור לעיל- ששמנו, או שם העסק נכתב בצורה מדויקת, ממש כפי שאנשים מכירים אותו ומחפשים אותו. כך שהם יוכלו למצוא אותו בקלות, ללא בעיה, וכמובן יש לתת גם דגש על כך שהוא יהיה בעל ניחוח מיוחד וספציפי. כדי שחלילה משתמשים שמחפשים אותו לא יבלבלו אותו עם שם עמוד/ עסק דומה אחר. חשוב גם כן לציין את שם העמוד גם בתיאור העמוד/ הפרופיל בפייסבוק, ולא רק בשם העמוד/ הפרופיל עצמו. זאת על מנת להגביר את יכולת המציאה במנוע החיפוש של האלגוריתם של פייסבוק.

כך לדוגמה, בפייסבוק, יצירת דפים או פרופילים עם שם מדויק יופיעו גם בעמוד הראשון בחיפוש בגוגל, וגם כמובן, במנוע החיפוש של פייסבוק עצמה. מדובר בנכס אנטרנט בל יתואר, ולעיתים הוא לא מוערך מספיק ואנשים לא מבינים כמה הוא יכול להיות משמעותי.

ואם בטוויטר עסקינן, גם רשת חברתית זו מבוקשת ואהודה ע"י גוגל. הוא מזהה אותה בעמודים הראשון, אם לא הראשון, שבמנוע החיפוש של גוגל. גם כאן, כדאי ואף חשוב לעשות בדיוק את אותו הדבר. מאחר שגוגל מציג גם תוצאות של "ציוצים" של משתמשים בחיפוש, דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לכתוב ציוצים חיוביים לעסק בפרופיל שכוללים את שם העסק במדויק. דרך נוספת היא גם לבקש ממשתמשים אחרים שהיו מרוצים מהשירות לכתוב גם הם ציוצים חיוביים שכוללים את שם העסק במדויק. כמובן ששיטה זו רלוונטית לכלל הרשתות החברתיות.

באשר ללינקדאין, מאחר שמדובר ברשת חברתית עם אג'נדה מאד ספציפית של תחום התעסוקה, אפשר ואף רצוי מאד להשקיע בפרופיל ראוי ומדויק גם שם. בדגש על פרופיל מדויק, עם שם העסק כראוי, תוכן רציני, פורמלי ומקצועי והצגה של העסק בצורה מדויקת וראויה. כאמור, גם רשת חברתית זו מבוקשת משמעותית על ידי גוגל בחיפוש מהיר.

דרך קסם היוטיוב להעלאת מוניטין וקהל

רשת חברתית נוספת, שאיננה מזוהה בהכרח בפני כל כ"רשת חברתית" רגילה היא יוטיוב. יוטיוב הוא למעשה מנוע חיפוש למוזיקה, על פני השטח. אך מתחת לפני השטח ישנם נרטיבים נוספים מעבר. מדובר ברשת חברתית מהגדולות שידענו, שמאפשרת לכל משתמש להעלות איזשהם תכנים שרק יחפוץ בכך, ובכך להגיע למליוני ואף מליארדי צופים ברשת החברתית. הצורך הזה להגיע לכל כך הרבה אנשים הוא מהותי, והוא משדרג משמעותית את המוניטין שלנו באינטרנט אם נדע להשתמש בו כראוי. כך, על ידי העלאת תכנים ראויים, בעלי ערך (בדגש על ערך!) שמנגיש את השירות שהעסק שלנו מתקמצע בו בצורה של סרטונים חינמיים, או אפילו טיזרים של סרטונים מקצועיים לשירות המרכזי, יכול למנף את המוניטין של העסק שלנו אל על באופן משמעותי במיוחד.

הקהל שלנו מתרגט ערך כמקצועיות. מה שאומר, שכל סרטון בעל ערך שתבחרו להעלות לרשת החברתית יוטיוב, ואכן יהיה בעל ערך, יוכל להגיע להמון המונים של צופים ברחבי הארץ ולמעשה ברחבי העולם.

וכמובן, בנוסף להעלאת מוניטין שנוכל לבצע ברשת החברתית עצמה, ישנו גם מנוע החיפוש של גוגל. כאמור, באמצעות שימוש נכון ביוטיוב והעלאת תכנים מצוינים, אנו יכולים להגיע בקלות גם לעמודים הראשונים במנוע החיפוש של גוגל בחיפוש מהיר על ידי המשתמשים השונים. כל זאת נעשה באמצעות פתיחת פרופיל מדויק ביוטיוב, שכאמור יש לשים לב ששם העסק כתוב באופן מדויק ונכון. ואל תשכחו, שכאשר אתם מעלים סרטון, עליכם לציין גם בשם תיאור הסרטון את שם העסק במדויק, כך שגוגל יוכל למצוא אותו, ואת הפרופיל שלכם כמובן ככלל, בקלות.

כעת מתחיל שלב המינוף באמצעות הקסם של יוטיוב. למעשה, זה ממש פשוט. כל שעליכם לעשות לאחר שהעלתם את הסרטון הראוי הוא להתחיל לפרסמו, פשוטו כמשמעו. אתם מוזמנים לשתול אותו בפרופיל או בעמודי התוכן שלכם בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות, אתם מוזמנים להעבירו בקבוצות וואטסאפ על מנת שיגיע לכמה שיותר אנשים, כי ביוטיוב- מספר הלחיצות כמספר הצפיות, ומספר הצפיות מתורגם לכסף ולמוניטין. וכמובן, ככל שיהיו יותר צפיות כך מנוע החיפוש של גוגל יקדם גם הוא את סרטון התוכן שלכם יותר ויותר, ואחרים יוכלו למצוא אותו ביתר קלות. מה שיוסיף כמובן, עוד אזכור חיובי נוסף לרזומה בחיפוש בגוגל, וידחוק עוד יותר את האזכורים השליליים מטה מטה.

פרסום באתרים למינוף המוניטין באנטרנט

עומדת לפתחנו, מעבר לרשתות חברתיות, דרך נוספת חשובה ומשמעותית לא פחות באמצעותה נוכל למנף את עצמנו במישור החיובי של המוניטין שלנו בעיני אחרים. ובנוסף, להעלות משמעותית את כמות האזכורים החיוביים בגוגל, ובכמובן באותה נשימה דחיקת התוצאות השליליות בגוגל מטה מטה. ועתה מדובר בפרסום העסק שלנו באתרים פרטיים ברשת האנטרנט. בין אם מדובר באתרים גדולים ומובילים, ובין אם מדובר באתרים פרטיים קטנים, התוצאה היא מצוינת ואהודה מאד על מנוע החיפוש של גוגל.

הכוונה בפרסום באתרים פרטיים היא בעיקר פרסום מאמרים, כתבות, מדיה וכן תוכן נוסף אחר שמטיב איתנו ועם שמנו הטוב. חשוב לציין שכמו בפלטפורמות הרשתות החברתיות, בנוסף לביקורות חיוביות, תוכן חיובי, ראוי ומדויק לקהל היעד יכול לעשות נפלאות. ואף להעלות בעיני הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלנו את המקצועיות שלנו, איכות העסק שלנו וטיבו, בעיניהם. כך לדוגמה, מי שהעסק שלו מתעסק באביזרים ומזון לבעלי חיים יכול לפרסם מאמרים, כתבות ומדיה באתרים לאימוץ חיות, אתרים גדולים של עמותות למען החיות, אתרים פרטיים קטנים העוסקים בתחום וכדומה.

הפרסום באתרים הפרטיים ממש לא חייב להיות חד פעמי, ואפילו ישנה עדיפות שתהיה לכם מאין קביעות באתרים אלו, אם אפשר. כלומר, פינה משלכם בה אתם מעלים, למשל, פעם בשבוע, שבועיים, חודש, כתבה או מאמר בעניין בו אתם עוסקים. אם הדבר אפשרי, מה ייטב. כך גם המוניטין של העסק יעלה, גם כמות האזכורים החיוביים יעלה, וגם כמובן דחיקת האזכורים השליליים תהיה בכמות רחבה יותר ובזמן קצר יותר.

חשוב לציין, שגם אם אין באפשרותכם לבצע שיתופי פעולה כאלו או לקיים פינות תוכן משלכם באתרים שכאלו, הכל בסדר. גם פרסום חד פעמי במיני אתרים, יעשה את העבודה. כלומר, למשל, פעם בחודש באתר גדול, פעם בחודש באתר אחר, ובחודש השלישי באתר נוסף. במכלול הדברים, התוצאה תהיה אותה תוצאה.

חשוב לציין, שגם אם אין באפשרותכם לבצע שיתופי פעולה כאלו או לקבל פינה משלכם באתרים פרטיים מובילים או קטנים, ישנה אופציה נוספת שלמעשה ממש כל אחד מאיתנו יכול לבצע, לבדו. אופציה זו היא פתיחה של בלוגים חינמיים באתרים המיועדים בדיוק לכך. וגם כן, פתיחה של אתרים פרטיים קטנים חינמיים, המיועדים בדיוק לאותה פלטפורמה- יצירת תוכן נוסף ברשת עבור מי שמעוניין בכך.

פתיחה ויצירה של בלוגים משלכם, עם תוכן משלכם גם מסייעת רבות בהעלאת המוניטין, שכן בלוגים לרוב מדברים על תכנים עם המון ערך מוסף. גם מסייעת משמעותית להגדלת הצופים וכך גם קהל הלקוחות הפוטנציאלי, שכן מדובר בתפוצה רחבה ברשת. וגם, כמובן, מסייעת בקידום משמעותי של מטרת העל שלנו: הגדלה של אזכורים חיוביים במנוע החיפוש בגוגל בחיפוש מהיר וכן דחיקתם של אזכורים שליליים לעמודיו האחרונים של גוגל בחיפוש המהיר.

אתרים לדוגמה שמאפשרים לכל אחד מאיתנו לפתוח בלוגים חינמיים הם למשל נענע, וואלה, תפוז, Blogspot ועוד רבים וטובים. לאחר שפתחתם את הבלוגים והתחלתם לפטם אותם בתוכן איכותי, אתם יכולים להתחיל לפרסם אותם במיני פלטפורמות וכך לאט לאט להגיע ליותר ויותר אנשים. למשל בפרופילים ובעמודים שבניתם ברשתות החברתיות (כמובן שעם הפרסום יגיע תיאור מדויק עם שם העסק בדיוק מופתי), פרסום בקבוצות ברשתות חברותיות ופרסום בקבוצות וואטסאפ ועוד. שימו לב, שגם לאחר שהכנסנו תוכן איכותי, עלינו להמשיך ולפרסם תוכן ולא לנטוש את הבלוג. אחרת, גם גוגל ידע שאזכור חיובי זה איננו רלוונטי ויעלימו לעמודים האחרונים בחיפוש המהיר.

אתרים אינפורמטיביים- החבר הטוב ביותר של בעל העסק

שיטה נוספת, שעובדת משמעותית בצורה פשוט מצוינת היא פרסום באתרים אינפורמטיביים, שנחשבים בעיני הציבור כמהימנים, אמינים ובעלי סמכות בעיני הציבור ככלל, ובפני קהל היעד שלכם, בפרט. אנו מדברים כמובן על אתרים גדולים, כמו למשל אתרי חדשות מובילים, בהן הכתבות והמאמרים המתפרסמים נחשבים לאמת צרופה. ובנוסף, אתרים אינפורמטיביים ברמה המדעית כמו למשל ויקיפדיה, שנחשב לאתר מהימן ואמין משמעתית בעיני הציבור. שכולנו, למעשה, עושים בו שימוש על מנת להעמיק את הידע שלנו בכל תחום, גם ביום יום.

כאשר אנו מדברים על אתרי החדשות הגדולים, אנו מדברים למשל על פרסום של כתבות תדמית. פרסום כתבות תדמית באתרים אלו ייחשב בעיני אחרים לאמין מנשוא, מהימן ואין כל ספק שיעשה המון טוב לעסק שלכם. דאגו שהמפרסם יהיה אדם אובייקטיבי, לא כזה שמכיר אתכם באיזושהיא דרך, אם אפשר מטעם צוות האתר עצמו. לכתבת תדמית שכזו יש המון כוח על הצרכן או הצרכן הפוטנציאלי, שכן בה ישאלו בדיוק השאלות הנכונות שמעניינות את הקהל. וכמובן, כל המידע שאותו הצרכן צריך לגבש על מנת להבין אם אתם עונים על הצורך שלו, ואם לבחור בכם. עוד יוכל לדעת מכך הצרכן האם אתם נחמדים ושירותיים, ומהו נרטיב העבודה שלכם. מה שחשוב לא פחות כאשר אנו בוחרים איש מקצוע בתחום מסוים.

באשר לאתרים אינפורמטיביים ברמה "המדעית" יותר כמו ויקיפדיה, מומלץ לפתוח ערך על החברה, העסק או השירות שאותו אתם מקדמים ובו לשתול כמובן את שם העסק. ערך בויקיפדיה נחשב על פי רוב מהימן ואמין, וכל פיסת מידע בו היא זהב כלפי הלקוח או הלקוח הפוטנציאלי שלכם. חשוב לציין, שאמנם בויקיפדיה כל אחד יכול לפתוח ערך, אך יש לתת את הדעת לכך שאת אתר ויקיפדיה מנהלת קשת רחבה מאד של מנהלי תוכן שתפקידם לבדוק את הערכים מדי יום ביומו, החדשים ואלו שנוסף להם מידע ע"י הציבור הרחב. אלו האחרונים יכולים למחוק או לשנות את הערך שפתחתם או את המידע שהוספתם. אך ככל שתכתבו את הדברים בצורה מדויקת יותר, מעניינת יותר ובעלת ביקוש רחב בעיני הכלל, כל פוחת הסיכוי שהם יימחקו.

את ויקיפדיה גוגל אוהד מאד בחיפוש מהיר במנוע החיפוש. הוא מציב את ערכי ויקיפדיה בעמוד הראשון, ברוב המוחלט של המקרים בחיפוש מהיר. ולמעשה, גם בפועל, רוב האנשים שנתקלים במס' תוצאות בעמוד הראשון של גוגל לרוב יבחרו תחילה ללחוץ על תוצאת החיפוש הזו. ויקיפדיה משולה לאינציקלופדיה האנטרנטית האמינה ביותר, ואתם בהחלט יכולים להשתמש בעובדה הנהדרת הזו לטובתכם ולטובת העסק.

לאחר שדחקנו את האזכורים השליליים אחורה, האם בכל זאת ניתן להעלימם?

כפי שציינו במאמר זה, דחיקת התוצאות השליליות והאזכורים השליליים באוב החיפוש של גוגל היא הדרך הטובה והעובדת ביותר על מנת לקבל את התוצאה הרצויה על ידכם: העלאת המוניטין ו"העלמה" של האזכורים השליליים. אך מה בכל זאת בדבר האזכורים השליליים הקיימים באופן כללי? האם ניתן להעלימם כליל מעל פני האדמה? גם מפני אלו שמגיעים עד העמודים האחרונים בחיפוש מהיר בגוגל? לצערנו, ברוב המקרים, התשובה היא לא. קיימות אמנם כמה דרכים על מנת לנסות ולהסירם כליל, אך חשוב להכיר בעובדה שברוב המקרים, אין היא רלוונטית או מסייעת.

אנו מדברים כמובן על דרך הישירות. על מנת להסיר אי אילו תוצאות שליליות או אזכורים שליליים מגוגל כל שאנו צריכים הוא לנסות ולבקש. למשל, אם מדובר באזכור שלילי באתר פרטי, קטן או גדול כאחד, תוכלו לפנות בפנייה ישירה למנהל האתר או לצוות מנהלי האתר. באמצעות פנייה באתר או במייל, מה שניתן למצוא ברוב המקרים בלשונית צרו קשר המצויה בכל אתר. הסיכוי שאלו יסתייעו ואכן ימלאו אחר הבקשה איננו גדול כלל, אך הוא בכל זאת קיים, יש לציין אם כבר יותר באתרים הקטנים מאשר בגדולים.

אם מדובר באזכור שלילי המצוי בבלוג, בפורום, קבוצות פייסבוק או פרופילים שונים ברשתות החברתיות או באתר שמהותו קשרים חברתיים, הסיכוי להסרת התוכן הפוגעני והבעייתי הופך לקצת יותר רלוונטי. מאחר שכאמור מדובר באתרים שמהותם קשרים חברתיים, עומדים מאחוריהם אנשים. ולכן, ברוב המקרים, אם נבקש ממש יפה, יכול ונקבל את מבוקשנו והאזכור השלילי הבעייתי אכן יימחק.

הסרת פסקי דין מהאינטרנט

בנוסף לאזכורים שליליים בדבר ביקורות לא טובות, כתבות שליליות ושות', ישנו גם נדבך חשוב לא פחות והוא אזכורים שליליים גם בתחום המשפטי. כך למשל הנפוץ ביותר הוא פרסום של פסקי דין שליליים. מאחר שמדובר בעניינים משפטיים, אשר נחשבים בעיני הציבור למושא גדול, ולא בכדי, יש לטפל גם בנדבך הזה ולהסיר או לדחוק את האזכורים השליליים אל עמודיו האחרונים של מנוע החיפוש בגוגל.

תמונת האזכורים השליליים בתחום המשפטי מהווה בעיני אחרים הצופים מהצד ומחפשים אתכם או את העסק שלכם בגוגל מראה אמיתית למהימנותכם, מקצועיותכם, ואמינות העסק. או בשורה התחתונה- האם נכון לעשות אתכם עסקים. על כן, חשוב במיוחד להשקיע כל שאפשר על מנת לנסות ולהסיר אזכורים שליליים אלו, או לכל הפחות לדחוק את התוצאות ככל שניתן.

למרות מה שנהוג לחשוב, ניתן ואף אפשר לעשות דבר מה או שניים על מנת לנסות ולבצע הסרת פסקי דין מהרשת ולהסיר את האיום הלא נעים. יכול שיהיו אלו פסקי דין על שמכם, אפילו אם מדובר בהליכי סרק, או שיכול מאד להיות שיהיו אלו בכלל פסקי דין עם שם דומה לשלכם, והוא יזוהה בעיני אחרים עמכם או עם העסק שלכם. בכל מקרה, חשוב מאד לבצע את תהליך ההסרה או דחיקת המידע על מנת שאחרים שאינם מכירים אתכם לא יקשרו זאת עמכם. במישור המשפטי התהליך מעט יותר מאתגר, אך הוא בהחלט אפשרי כפי שנפרט להלן.

כמובן שלא המצאנו את הגלגל, ובכל זאת מדובר באותן הדרכים רק בהתאמה למישור המשפטי. כלומר, מדובר בדחיקתם של תכנים אלו מטה מטה בחיפוש התוצאות בגוגל, כך שייעלמו יש מאין מעיניהם של המחפשים. זאת לכל הפחות. ובמישור המקסימלי, אולי אף הסרה שלהם כליל מתוצאות החיפוש. אתרים המפרסמים את פסקי הדין נחשבים אהודים מאד בעיני מנוע החיפוש של גוגל, כך למשל תקדין, פסקדין, תולעת המשפט ועוד רבים וטובים. ולכן, הם יופיעו בין תוצאות החיפוש הראשונות כאשר משתמש אקראי יחפש את השם שלכם בחיפוש מהיר במנוע החיפוש.

הדרך הראשונה היא הדרך הישירה, וגם הפשוטה ביותר. באמצעות פנייה ישירה לצוות האתר או למנהליו, במייל או באמצעות תיבת פניות. האתרים הגדולים, למשל תקדין, PSAKDIN, תולעת המשפט מחזיקים לרוב עמוד "צור קשר" באתר, וכך ניתן להבין כיצד ניתן לבצע את הפנייה. באמצעות פנייה לצוות האתר תוכלו לנסות את מזלכם, להסביר את שקרה- בין אם מדובר בתיק שנסגר, הליך סרק או כאמור אך ורק בשם בפסק הדין אשר זהה או דומה לשמכם, ואולי תוכלו לבצע הסרה של התכנים המשפטיים הבעייתיים. בחלק מן המקרים, יכול שתצטרכו לשלם בתמורה להסרה. ואם אכן כך, אל מול התוצאות השליליות של אזכורים משפטיים שליליים בגוגל זה לחלוטין שווה את זה. עבורכם, עבור הצלחת העסק שלכם ועבור ראש שקט.

יש לציין, שאם הפנייה למנהלי האתרים עצמם לא צלחה, תמיד תוכלו לנסות להגיש פנייה ישירה לגוגל על מנת שיסירו את האזכור המשפטי המאיים. זאת יכול שיעשה על ידי בקשת הסרה בהגדרות, אך חשוב לציין שהסרה זו איננה נענית בחיוב ומתבצעת בפועל על ידי גוגל ברוב המקרים, אם בכלל.

ואם עדיין לא עלה בידינו להסיר את התכנים המשפטיים הבעייתיים, נפנה חזרה לשיטה המרכזית המנויה במאמר זה והיא כמובן דחיקת האזכורים השליליים באוב מנוע החיפוש של גוגל באמצעות כלל השיטות המוצגות במאמר זה. וכך, למנוע ממשתמשים שונים ברשת את הגישה אליהם.

חשוב גם להכיר בכך, שבמקרים מסוימים ניתן לבצע הסרה של התוכן המשפטי השלילי באמצעות צו מניעה הניתן מבית המשפט, בעקבות תביעת לשון הרע או פגיעה בפרטיות. הדבר יכול שיתבצע אך ורק אם כאשר ישנן עילות טובות לפי דין אשר מתקבלות על ידי בתי המשפט, ולכן נדיר מאד אשר תוכן מוסר לחלוטין מגוגל.

ומילה אחרונה לפני סיום, מה בדבר אחריות אישית?

לסיכום נרצה לדבר על אחריות אישית, ואיך היא קשורה למעשה באופן ישיר ועקיף כאחד לניהול מוניטין באינטרנט. למעשה, אנחנו זה העסק והעסק זה אנחנו. ברוב המוחלט של המקרים, אם אנחנו נתנהג כראוי, נהיה מקצועיים, הגונים והוגנים כלפי הלקוחות, הסיכוי לקבלת אזכורים שליליים או תוצאות שליליות בחיפוש מהיר בגוגל יפחת משמעותית ואף ייעלם. כאשר אנו לוקחים על עצמנו פתיחה של עסק חדש, עלינו לקחת בחשבון בייחוד את המישור השירותי, שהרי אנשים אוהבים לרכוש חוויה יותר מאשר את המוצר. ואף מחקרים הוכיחו כי כאשר אדם בוחר לרכוש שירות או מוצר מסוים, הוא ברוב המקרים מבצע את הרכישה בגלל חוויה נעימה שעבר, שמתקשרת לו גם עם תועלות המוצר או השירות שלפניו.

ומה קורה אם בכל זאת נהגנו עם לקוחותינו בצורה הטובה, האמינה והשירותית ביותר, ועדיין מופיעים אזכורים שליליים, מה אז? חשוב להבין שאף אחד מאתנו לא חסין מצד אחד, ומצד שני- שכולנו בני אדם. כולנו עושים טעויות, גם כאלו שלא הייתה הם כוונה לפגוע ועברה לצד השני בצורה לא נעימה. 

ובנוסף לכך, אף אחד מאתנו לא חסין גם לביקורות שליליות שאינן מגיעות לנו כלל וכלל אלא נובעות מלקוח בעייתי שמחפש להרע גרידא. לאחר שנבין שזה לא בהכרח תלוי בנו, יהיה לנו הרבה יותר קל לטפל בבעיה לאחר שהיא מופיעה. בשלב הזה, ניתן לנסות ולפנות לכותב הביקורת, להבין מה עומד מאחוריה ומדוע היא נכתבה, והאם ניתן להסירה. ואם עדיין אנו נתקלים באוזניים ערלות, נבין שזה אנושי והגיוני ולא בשליטתנו, ופשוט נחזור לתחילת המאמר, ונמשיך ביצירה נוספת ומקדמת של תוכן איכותי נוסף, ככל האפשר.

לסיכום, ישנן שיטות רבות לניהול מוניטין באינטרנט, בהן מעורבים מנועי חיפוש גדולים כמו גוגל, רשתות חברתיות עצומות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. אתרי חדשות גדולים, אתרים פרטיים קטנים, בלוגים ומגוון רחב מאד של פלטפורמות לפרסם בהן. באמצעות כל אלו נוכל להגדיל משמעותית את כמות האזכורים החיוביים, לדחוק משמעותית את האזכורים השליליים, ולהעלות את איכות החיפוש של העסק שלנו ברשת. 

אך בסופו של דבר, הכי חשוב שנזכור ששם טוב עדיף משמן טוב, ושככל שנטיב להרחיב את המקצועיות שלנו בעסק, את איכות השירות שלנו כלפי הלקוחות ואת כמות התוכן האיכותי, כך נוכל להגיע בצורה הטובה והמדויקת ביותר לקהל שלנו. וכך נוכל להעלות את המוניטין שלנו משמעותית, אף הרבה יותר ממה שחשבנו.

ניהול מוניטין באינטרנט: עד כאן נשמע יעיל, נכון? חכו, רק התחלנו

הדרך הנכונה לניהול מוניטין באינטרנט כוללת עוד כמה צעדים שכדאי לעשות. אחד הדברים החשובים ביותר בעסק שלך הוא הנושא של התוכן, ולכן יצירת תוכן חדש שישתלב במיקומים גבוהים יותר, בוודאי על פני תוכן בלתי רצוי, היא דבר חשוב שכדאי מאוד להקפיד עליו. יצירת תוכן חדש עבור ביטויים שמשרתים את העסק שלך והופכים את המוניטין שלו לגבוה, היא מצוינת על מנת לדחוק את התוצאות הבלתי רצויות לשוליים, ועל מנת להעניק מקום חשוב ומרכזי לתוכן החדש, המרענן והחיובי של העסק שלך. באופן הזה, אתה יכול להיות רגוע לגבי המוניטין שלך, ולהבטיח שהוא בדרך לפסגה.

איך עושים את כל זה?

היעזר בשירותים של חברת BETTER על מנת להגיע לניהול מוניטין באינטרנט בצורה המושלמת, ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלך בצורה חלקה ובטוחה. בהצלחה!

נעים מאוד, אנחנו בטר! 🙂

הצוות שלנו עוסק בבניית אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן, ניהול מוניטין ברשת ומיתוג משנת 2007.
היכולות הביצועיות שצברנו במהלך השנים, לצד התשוקה העזה ללמוד יום-יום כיצד לשפר את היכולות שלנו והביצועים של הלקוחות שלנו, הם אלה שגורמים לנו לקום בבוקר בהתרגשות.

באחריות אישית, צוות בטר

שאלות נפוצות

תלוי מאוד ברמת העבודה והביטויים לקידום, בדר"כ כלל האצבע של קידום אורגני הוא שרואים תוצאות החל מ-3-6 חודשים. קידום אורגני תמיד יהיה עבודה שוטפת לאורך זמן, אנחנו קוראים לזה בתחום "ריצה למרחקים".

תלוי מאוד ברמת העבודה והביטויים לקידום, אך המחירים שלנו מאוד הוגנים ובכל מקרה מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה ולא הוצאה!

כן, ולכן במקרים מסוג אלה שלא ניתן להסיר את הפסק דין, אנו משתמשים בטכניקה של דחיקתם לעמוד 2-3 כמה שיותר מהר! אנחנו  בחרת better מבינים את חשיבות הזמן בניהול מוניטין ומשקיעים את כל כוחנו כדי להגיע אל תוצאות מהירות ומוכחות.

בהחלט! חלק נכבד מהלקוחות שלנו הם חברות מדיה שמנהלות לקוחות ישירים שלהן

תוצאות הפרסום בדף הראשון יהיה קשור באופן ישיר לתקציב הלקוח, תחום העסק, כמות התחרות ובביטויים הרלוונטיים. לכל עסק שנעבוד עמו תהיה תוצאה שונה מבחינת זמן, אבל כולם יגיעו אצלינו לתוצאות הרצויות ואף יותר! אנחנו מתמחים בכמות המרות גבוהה ביחס לפרסום. כלומר אנחנו עם קמפיינים ממומנים נביא לקוחות פוטנציאליים רבים בטווח זמן קצר.

פרסום כתבת תדמית  זאת אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג פניות מלקוחות פוטנציאליים. כמות הלקוחות תלוי אך ורק בהחלטת המפרסם. למה? אנחנו בבטר דואגים לתוכן איכותי שמייצר פניות ברמה הגבוהה ביותר, אך המפרסם יחליט את גובה התקציב. ככל שתבחר באתר טוב יותר לפרסום כך כמות החשיפה והפניות תהיה גבוהה יותר.